Archive for March, 2014

Ont i ryggen

Posted: 25th March 2014 by Jens Asplund in Blandat

Körde upp en runda till blekinge och vadade igår måndag.. Vaknade på morgonen med lite ont i ryggen och somnade sent om sidom med mycket ont i ryggen efter en hel dags vadande… Otroligt mycket fisk som lojt följde efter betena och jag bytte runt friskt för att hitta rätt beten.. 5 fiskar blev det […]

Helgen som gick ..

Posted: 18th March 2014 by Jens Asplund in Blandat

En märklig helg som började med lugnt fint o varmt väder på torsdagen o fredagen för att sen bli rena stormen på lördagen o vatten som gick upp från -40 till +46 på bara ett par timmar för att sen toppas med lite vind o ganska kyligt på söndagen… hmm nåja totalt tog vi 76 […]

Mycket vind…

Posted: 16th March 2014 by Jens Asplund in Blandat

Sanslöst blåsande idag… nattens vinbyar gjorde att vi alla sov som “hossor” . 18-23 sek/m gjorde att vi tog en slow morning… vid 10 tiden så tyckte vi att vinden lagt sig något o vi trailade bort båtarna till Vambåsa eftersom dyningar o vågor gick höga utanför viken. Micke o Tomas drog västerut i vinden […]

Trögt fiske..

Posted: 14th March 2014 by Jens Asplund in Blandat

Idag hade vi riktigt trögt fiske men Micke o Tomas hade tillslut riktigt bra  fiske i sista viken o Micke lyckades lura upp en madam på ca 6.5 kg vilket var riktigt Nice…. Nu lite grillat o en bastu Imorgon tar vi nya tag och då ska “the fat ladies” få syna krokarna

Första halvdagen..

Posted: 13th March 2014 by Jens Asplund in Blandat

Sjukt fint vårväder och totalt 23 gäddor på 5 timmars fiske. Hittade lite grumligare vatten där vinden hade legat på lite.. Inga stora men en hel del lite större som följde lite lojt utan att hugga. Imorgon ser prognoserna riktigt bra ut och vi är samtliga sinnessjukt sugna.. over and out tills imorgon